Home » בלוג » מאמרים מקצועיים » אבחון בעיות במערכת העצבים

אבחון בעיות במערכת העצבים

אבחון בעיות במערכת העצבים

רבות וטובות מדברים על מערכת העצבים, בעיקר משום שמדובר במערכת השליטה של הגוף, אשר כוללת בתוכה שני מרכיבים חיוניים במיוחד – חוט השדרה והמוח, על שלל מרכיביו. כפי שאפשר אולי להבין, מערכת העצבים המרכזית פועלת לעיבוד מידע ולהעברתו לאזורים אחרים בגוף כדי לאפשר לנו לתפקד, ותנועות פשוטות שנראות לנו לעיתים מובנות מאיליהן, הן תנועות שמתאפשרות בזכות תפקודה של מערכת העצבים. כך, למשל, פעולת הרמה היד מחייבת תפקוד תקין של מערכת העצבים, שכן זהו מרכז התנועה במוח שמורה לגוף לפעול ושולח אותותיו אל העצבים הפריפריים בגוף כדי שיפעילו את האזורים הדרושים לצורך ההנפה. אם כן, ליקויים שונים במערכת העצבים עשויים להתבטא גם בכשלים בתפקוד היומיומי ובביצוע פעולות פשוטות למדי, ומכאן שהטיפול בליקויים אלה חייב להתבצע באופן מדויק.

ממה מורכבת מערכת העצבים?

מומחים בתחומים שונים כמו אירידיולוגיה או נוירוכירורגיה הם הגורמים המקצועיים שיודעים לאבחן בעיות במערכת העצבים – ולהציע טיפולים מתאימים. אם אובחנו בעיות, ליקויים או הפרעות שונות סביר להניח שהם קיימים באחד האברים המרכזיים: המוח, המוחון, גזע המוח או חוט השדרה. המוח הוא מרכז התפקוד של הגוף, זה שאחראי לכל פעולה בסיסית שאנחנו מבצעים; המוחון הוא האיבר הממוקם מאחורי המוח ואחראי על תיאום מדויק בין האיברים השונים, וכאשר קיימות בו בעיות שונות אנחנו עשויים לגלות שהדיבור שלנו נפגע, ההליכה שלנו אינה תקינה והתנועות המוטוריות נעשו בלתי אפשריות; גזע המוח אחראי לתפקודים בסיסיים יותר כמו נשימה למשל, ואילו חוט השדרה הוא הגורם המתווך בין המוח למערכת העצבים הפריפרית, כך שפגיעות שונות בו עשויות להוביל לפגיעות קשות מאוד ואף לנכות, ולרוב אנו עדים לבעיות חמורות אלו בעקבות תאונות דרכים.

התפקודים שעשויים להיפגע

פגיעות במערכת העצבים, בין אם כתוצאה ממחלה, תאונה או כל גורם אחר, הן פגיעות שעשויות להוביל לשורה של ליקויים אחרים בתפקוד. התפקודים המשמעותיים ביותר, שאנחנו בוודאי לא יכולים לדמיין את חיינו בלעדיהם, כוללים פונקציות כמו חשיבה מאורגנת וקיום פעולות מורכבות. פגיעות במוחון עשויות להוביל לבעיות קשות בקואורדינציה, להפרעות הליכה, לוורטיגו או לדיבור לא ברור, כמו גם לתנועת עיניים שאיננה מתואמת או לרעד במהלך הדיבור. גם החושים שלנו עשויים להיפגע, יכולת הלמידה והזיכרון וכישורי הדיבור והשפה שלנו. אם תנסו לדמיין את חייכם ללא אחד מהמרכיבים הללו בוודאי תוכלו להבין עד כמה הפרעות אלו הן משמעותיות ופוגעות באיכות החיים של המטופל. אבחון נכון הוא הצעד החשוב ביותר בדרך לפיתרון.

למידע נוסף על אבחון בעיות לחצו כאן >>

תוכן עניינים

הפסיקו לחיות בכאב
צרו איתי קשר

שאלות נוספות? אנחנו זמינים

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

האתר משווק ומתוחזק ע"י סוכנות דיגיטל בידול

מוכנים להפסיק לסבול ?

למידע על טיפולי הקליניקה
מלאו פרטים בטופס

רוצים לקבוע פגישת אבחון?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

לפני שעוברים לווטסאפ, נשמח בבקשה שתשאירו פרטים

מרכז איריס גייר שולח חיבוק חם ואוהב לכל עם ישראל

עקב המצב, פתחנו מרכז נוסף לפגישת אבחון עם איריס גייר במרכז הארץ (אזור גוש דן)
כמו כן ממשיכים לקבל גם במושב זכריה אזור בית שמש.
אנו מזמינים אתכם ליצור קשר ולתאם פגישת אבחון בטלפון

ומאחלים לכולם בריאות איתנה ובשורות טובות.