Home » בלוג » מאמרים מקצועיים » נזלת אלרגית – כיצד מטפלים בה?

נזלת אלרגית – כיצד מטפלים בה?

טיפול באלרגיות

נזלת אלרגית היא רגישות כרונית, כלומר קבועה, לסוגים שונים של גירויים ואשר באה לידי ביטוי בהפרשה של נזלת. תגובה אלרגית זו מופיעה בעיקר באביב, ונקראת גם קדחת השחת (שכן כשאובחנה לראשונה, בתחילת המאה ה-19, סבלו ממנה בעיקר חקלאים בתקופת הקציר).

מדוע נוצרת התגובה האלרגית?

החשיפה של האדם לאלרגן – שיכול להיות קרדית האבק (חרק מיקרוסקופי שנמצא בכל מקום כמעט), אבקות של פרחים שונים, עובש וגם רוק של בעלי חיים – גורמת לו לייצר מידית נוגדנים לאותו חומר. הנוגדנים הם מולקולת חלבון בשם lgE, והם נצמדים לדפנות של תאים מסוימים ברקמות רבות בגוף ובפרט באלה המרכיבות את דרכי הנשימה העליונות. המשך החשיפה לאלרגן כשאותן מולקולות lgE צמודות לתאים גורם להפעלת היסטמינים, ואלה גורמים להפרשת נזלת וכן לתגובות דלקתיות נוספות כגון גירודים במקומות שונים בפנים והתעטשויות.

דרכי הטיפול השונות בנזלת אלרגית

דרך אחת לטפל בנזלת אלרגית כך שלא יתרחשו ההתעטשויות החוזרות ונשנות, הגרד באף והנזלת הרבה היא מניעה – כלומר הימנעות של האדם משהייה במקומות שבהם נמצאים האלרגנים שמייצרים את קדחת השחת.

אופציה נוספת היא שימוש בתרסיסי מי מלח, ששוטפים את האלרגנים מהאף ומונעים מהם ליצור את כל התופעות הנ”ל, או לפחות להפחית את חומרת האלרגיה ואת כמות הנזלת.

פתרון יסודי יותר, ועל כן גם יציב יותר ובמיוחד כזה שמאפשר חיים נוחים (שהרי אי אפשר באמת להימנע באופן קבוע ממגע עם האלרגנים שנמצאים בכל מקום) הוא אבחון הסיבות שגורמות לתגובה האלרגית של הגוף – וטיפול בגורמים ולא בסימפטומים.

בפרט כדאי לדעת שאם במערכת העיכול שורר חוסר איזון, גם מערכת החיסון מושפעת מכך וכתוצאה מכך היא נכנסת לפעולה גם כשלא צריך (בנוכחות האלרגנים) ומייצרת תגובה מיותרת (הנזלת האלרגית). חוסר איזון במערכת העיכול יכול להתרחש כשאין מספיק חיידקים ידידותיים ומועילים, כשיש יותר מדי ליחה, כשמצטברים במעיים רעלים שונים או כשישנה נוכחות גבוהה של פטריות קנדידה.

אבחון מצבה של מערכת העיכול מתבצע באמצעות גלגל העין, שמשקף את מצבן של המערכות השונות בגוף – גלגל העין מצולם במצלמה ייעודית שכוללת גם מיקרוסקופ, והתמונה מנותחת באמצעות תוכנת מחשב משוכללת כך שהאדם שסובל מהנזלת האלרגית יכול לדעת למה בעצם הגוף שלו מגיב כפי שהוא מגיב לחומרים מסוימים.

השלב הבא הוא למעשה איזון מערכת העיכול, וכך נפתרת גם בעיית הנזלת האלרגית. עוד כדאי לציין שישנם מקרים שבהם ניתוח אף למטרה אסתטית משפר גם את התפקוד של מערכת הנשימה העליונה, ומאחר שכיום ניתן למצוא ניתוחי אף במחירים משתלמים זו גם אופציה שכדאי לקחת בחשבון.

תוכן עניינים

הפסיקו לחיות בכאב
צרו איתי קשר

שאלות נוספות? אנחנו זמינים

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

האתר משווק ומתוחזק ע"י סוכנות דיגיטל בידול

מוכנים להפסיק לסבול ?

למידע על טיפולי הקליניקה
מלאו פרטים בטופס

רוצים לקבוע פגישת אבחון?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

לפני שעוברים לווטסאפ, נשמח בבקשה שתשאירו פרטים

מרכז איריס גייר שולח חיבוק חם ואוהב לכל עם ישראל

עקב המצב, פתחנו מרכז נוסף לפגישת אבחון עם איריס גייר במרכז הארץ (אזור גוש דן)
כמו כן ממשיכים לקבל גם במושב זכריה אזור בית שמש.
אנו מזמינים אתכם ליצור קשר ולתאם פגישת אבחון בטלפון

ומאחלים לכולם בריאות איתנה ובשורות טובות.