Home » בלוג » מאמרים מקצועיים » כאבים בגב תחתון- על מה הם יכולים להצביע

כאבים בגב תחתון- על מה הם יכולים להצביע

כאבים בגב תחתו

ישנם סוגים מסוימים של כאבים, שכמעט כל אחד מאיתנו חש בזמן מסוים, יש מי שחש בהם יותר ויש מי שחש בהם פחות אך באופן טבעי, כמעט כל אחד מהם חש אותם בתקופה מסוימת של חייו. הדוגמא המובהקת לכך הם כאבים בגב תחתון.

מגיל צעיר אנחנו חשים בכאבים מסוג זה, אם כשאנחנו צעירים זה נובע מהעובדה שאנחנו גדלים והגוף עובר שינויים אשר כתוצאה מכך הוא חווה כאבים, הרי שעם הגיל יש סיבות שונות להופעתם של כאבים אלו, בין אם מדובר בכאבים תדירים, שכיחים ובין אם מדובר בכאבים שמופיעים לפרקי זמן קצרים מאוד והם נעלמים.

כאבים בגב תחתון יכולים להיווצר מסיבות שונות, כפי שאנחנו נוכל לראות מיד, אך חשוב לומר שאין לזה קשר בהכרח לשאלה האם אנחנו עוסקים בפעילות כזו או אחרת. גם אנשים שלא עוסקים בשום פעילות ספורטיבית שעלולה על פניו, לכאורה, לגרום לתחושת כאב חזקה יותר, עלולים גם הם לחוש בהם, בין אם זה נובע מסיבות פיזיולוגיות ובין אם זה נובע מסיבות אחרות.

לפני שנסביר מדוע אנחנו מתמודדים עם כאבים בגב תחתון ועל מה הם יכולים להצביע, צריך לומר שיש דרכים שונות לטפל בכאבים שכאלה. אנחנו יכולים לטפל בכאבים באמצעות טיפול תרופתי בהתאמה למה שהרופא מציע לנו, אנחנו יכולים לבצע תרגילים וחיזוקים שונים לגב ולכל הגוף שלנו במטרה לטפל בבעיה זו, כמו כן, אנחנו יכולים לשחות או להשתמש באמצעים שונים עם מים (כולל אמצעים טיפוליים שונים) על מנת לטפל בבעיה. כלומר, אף על פי שהכאבים יכולים להיות חזקים ולהשפיע על חיינו בצורה לא פשוטה, עדיין, יש לנו מספיק כלים להתמודד איתם.

מדוע אנחנו מתמודדים עם כאבים בגב תחתון?

ראשית, זו יכולה להיות בעיה מכנית. כלומר הגב שלנו איננו בנוי כפי שהוא אמור להיות או שהוא נושא יותר מדי משקל וזה משפיע עליו. אלה דברים שאפשר לתקן אם אנחנו שמים לב אליהם בגיל צעיר. ישנם כלים ומכשירים שונים שמאפשרים זאת.

שנית, ייתכן מאוד שהגב שלנו מתמודד עם עומסי משקל שונים שאנחנו נושאים עלינו ולכן אנחנו חשים תחושת כאב. זו תופעה מוכרת אצל צעירים וכן אצל מבוגרים אשר עובדים בעבודות שמחייבות אותם לשאת משקלים כבדים.

שלישית, לא מעט אנשים מתמודדים עם כאבי גב תחתון בגלל יציבת לא נכונה. הכוונה היא שהם עומדים לא נכון, יושבים לא נכון. לא במקרה אומרים לנו כל הזמן לשבת זקוף, לעמוד ישר, לא להתכופף מהמותן אלא מהברכיים, אלא דברים שיכולים להשפיע עלינו לטווח הארוך.

ארבע, כאבים בגב התחתון יכולים להיות גם השפעה של פעילות ספורטיבית לא מבוקרת, פעילות ספורטיבית שאיננה מלווה בתחזוקה נכונה של הגוף, בין אם זה באמצעות תרגילי חיזוק או מתיחות.

תוכן עניינים

הפסיקו לחיות בכאב
צרו איתי קשר

שאלות נוספות? אנחנו זמינים

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

האתר משווק ומתוחזק ע"י סוכנות דיגיטל בידול

מוכנים להפסיק לסבול ?

למידע על טיפולי הקליניקה
מלאו פרטים בטופס

רוצים לקבוע פגישת אבחון?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

לפני שעוברים לווטסאפ, נשמח בבקשה שתשאירו פרטים

מרכז איריס גייר שולח חיבוק חם ואוהב לכל עם ישראל

עקב המצב, פתחנו מרכז נוסף לפגישת אבחון עם איריס גייר במרכז הארץ (אזור גוש דן)
כמו כן ממשיכים לקבל גם במושב זכריה אזור בית שמש.
אנו מזמינים אתכם ליצור קשר ולתאם פגישת אבחון בטלפון

ומאחלים לכולם בריאות איתנה ובשורות טובות.