Home » בלוג » מאמרים מקצועיים » ניקוי רעלים טוב או רע? ומספר דרכים לניקוי רעלים

ניקוי רעלים טוב או רע? ומספר דרכים לניקוי רעלים

המילה ניקוי רעלים הפכה למילת קסם בשנים האחרונות. קיימות שיטות ניקוי רבות, חשוב להכיר את השיטות כדי להתאים למטופל את השיטה המתאימה לו. לכל שיטה יתרונות וחסרונות משלה, לכל שיטה יש עוצמת פעילות אחרת.

 ניקוי רעלים או "דיטוקס" (מהמילה דה-טוקסיפיקציה) הוא שם כולל להמון סוגים של שיטות ושינויים בתזונה המסייעים לסלק רעלים מהגוף, וכך לשפר את הבריאות ולסייע בהרזיה. עישון, צריכת סוכרים, כימיקליים, הדברה של ירקות ופירות, תרופות שונות, מזונות מתועשים, שומנים ואפילו לחץ נפשי – כל אלה עלולים להזיק לבריאות שלנו. חשוב להבין כי לגוף יש מנגנונים יעילים מאוד לניטרול רעלים וסילוקם מהגוף. הבעיה מתחילה כאשר קצב ניטרול והניקוי אינו מספיק להדביק את קצב חדירת הרעלים החדשים. גופנו לא תוכנן להתמודד עם עומס רעלים כה גדול, כמו זה שאנו חשופים אליו ביומיום. לפני שבוחרים בשיטת ניקוי רעלים כזו או אחרת מומלץ להוועץ בגורם רפואי. בין אם מדובר בייעוץ עם רופא המתמחה בתזונה או בגורם אחר, חשוב לעשות זאת כדי לבחון את התאמת השיטה לגופנו. התייעצות כזו תסייע לניקוי הרעלים להיות אפקטיבי ויעיל ככל האפשר ועם פחות אפשרויות להסתבכויות ונזקים.

האם ניקוי רעלים עלול להזיק?

כאשר מדובר על שינויים תזונתיים קלים ופשוטים כמו הפחתה של סוכרים, מזון מעובד ושומנים, לא צפוי נזק. להפך. הדבר עשוי לתרום לבריאות. אך כאשר מדובר על טיפולים קיצוניים יותר, כמו שימוש בחומרים שאינם מזוהים, חוקנים למיניהם, דיאטות קיצוניות וכו' קיים פוטנציאל אמיתי לנזק.

ישנן שיטות שונות לביצוע תהליך הנקרא “ניקוי רעלים”, שמטרתו תמיכה ממוקדת בפעילות הטיהור והפינוי של רעלים מהגוף.

1.ניקוי בעזרת צמחי מרפא: קיימים צמחי מרפא המעודדים את פעילותם התקינה של הכבד ושל כיס המרה באמצעות ניקוי מחומרים רעילים ובלתי רצויים – מה שמכונה בשפה מקצועית 'דטוקסיפיקציה'. צמחים אלה מכילים נוגדי חמצון התורמים למניעת נזק חמצוני לרקמות התאים עקב הצטברות רעלים. לדוגמא,סרפד משתן ובכך מסייע לניקוי מטבולי, כורכום הוא אנטי דלקתי ומנטרל רדיקלים חופשיים ואורגנו הידוע כאנטיביוטיקה של הטבע, תורם לפעילות אנטי חיידקית וכן מסייע לטיפול בקנדידה.

2.צום לסרוגין:  צום לסירוגין צום שבו שותים נוזלים בעיקר מים, תה ללא ממתיק וקפה ללא חלב או ממתיק. מרווחי צום כאלה יכולים לנוע בין 16 שעות ביום (ואז 8 שעות אכילה) המבוצעים על בסיס יומיומי, לבין 36 שעות המבוצעים 1-4 פעמים בשבוע. מחקרים מראים כי צום כזה שמבוצע כחלק משגרת תזונה (קבועה) יכול ליצור הגברה בטוחה של תהליכי ניקוי מסויימים בגוף, להפחית דלקתיות ולעורר אוטופאגיה (תהליך ניקוי פנימי הנחקר ביותר כיום). יתרונות נוספים שרואים במחקרים על צום לסירוגין הוא הגברת רגישות לאינסולין, להורמון השובע, תורם לירידה במשקל והורדת שומן תוך-בטני.

3.תרגילים למעיים: שיטה המשלבת תפריט תזונתי מובנה עם עיסוי הבטן. עיסוי בטן מדי בוקר לפני הקימה מהמיטה שמטרתו להפעיל את המעיים במשך שלוש דקות, שתיית תמיסת מלח אנגלי המברישה את המעיים לכל אורכם ומסלקת את חומרי הפסולת שדבקו בהם, ולקינוח הברשת העור מדי יום עם מברשת, לפני המקלחת ועל יבש, מכף רגל ועד ראש, המקלחת מתחילה בזרם מים חמים, עוברת לקרים, חוזרת לחמים, ומכאן כרגיל. כך נקבוביות העור נפתחות ומתפקדות ביתר יעילות.

4.צום מיצים: שיטה ידועה לניקוי רעלים היא על ידי צום מיצים. לפי שיטה זו שותים רק מיצי ירקות  ופירות טריים או תה צמחים. צום זה נחשב לצום עמוק למדי. המיצים מספקים את הרכיבים התזונתיים הנחוצים לשלבי הניקוי על ידי הכבד ועל ידי כך ניתן לנטרל את הרעלים.

תוכן עניינים

הפסיקו לחיות בכאב
צרו איתי קשר

שאלות נוספות? אנחנו זמינים

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

האתר משווק ומתוחזק ע"י סוכנות דיגיטל בידול

מוכנים להפסיק לסבול ?

למידע על טיפולי הקליניקה
מלאו פרטים בטופס

רוצים לקבוע פגישת אבחון?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

לפני שעוברים לווטסאפ, נשמח בבקשה שתשאירו פרטים

מרכז איריס גייר שולח חיבוק חם ואוהב לכל עם ישראל

עקב המצב, פתחנו מרכז נוסף לפגישת אבחון עם איריס גייר במרכז הארץ (אזור גוש דן)
כמו כן ממשיכים לקבל גם במושב זכריה אזור בית שמש.
אנו מזמינים אתכם ליצור קשר ולתאם פגישת אבחון בטלפון

ומאחלים לכולם בריאות איתנה ובשורות טובות.