Home » בלוג » מאמרים מקצועיים » דיקור סיני להפגת לחצי הקורונה

דיקור סיני להפגת לחצי הקורונה

תקופת הקורונה הביאה איתה כאב ושברון לב למיליוני בני אדם בעולם. כעת, לא פלא שאנשים רבים פונים לשיטת טיפול שהוכיחה את עצמה כבר אלפי שנים, כדי למצוא שלווה ולהקל על הלחצים והמתחים הנפשיים.

מטופלים רבים בדיקור סיני, טיפול עתיק יומין המשתמש במחטים כדי לטפל בכאבים ובלחצים נפשיים, מוצאים כי שיטה זו מקלה על החרדות והפחדים שהקורונה העצימה או הביאה לחייהם.

על הקורונה והרפואה הסינית

מגפת הקורונה המתמשכת היא אתגר יוצא דופן עבור מערכות הבריאות ברחבי העולם. ההצטברות המתמשכת של נתוני המחקר מאפשרת למומחים לשפר בהדרגה את המאפיינים הביולוגיים, האפידמיולוגיים והקליניים של הקורונה. עם זאת, עד כה אין עדיין חיסון יעיל ב-100% או תרופה שתוכל להתמודד עם המגפה.

באופן כללי, לרפואה הסינית המסורתית יש תפקיד חשוב במניעה ובטיפול במחלות זיהומיות שונות. טיפול, המשלב דרכי טיפול ברפואה הסינית יחד עם תרופות מערביות יכול להקל על תסמינים, לשפר את איכות החיים ולהשפיע לטובה גם על תופעות בריאותיות שנגרמות בגין הקורונה.  

איך משפיע הדיקור הסיני על הרווחה הנפשית שלנו?

מחקרים מראים שהקורונה גורמת לתופעה שנקראת Cytokine storm (סערת ציטוקינים) אשר גורמת לדלקת שעלולה לפגוע ברקמות ובאיברים.

  • מחקר שנערך בשנת 2020 באוניברסיטת הרווארד, מצא כי דיקור סיני בעכברים הפחית את השפעת סערת הציטוקינים. 
  • מחקר אחר מאוניברסיטת אוקספורד, מאפריל 2021, מצא שטיפול בדיקור דיכא את הדלקת הנגרמת כתוצאה ממתח, תרם לשיפור החסינות והתפקוד של מערכת העצבים, וסייע לחולי סרטן עם קורונה.
  • על השפעות הדיקור אפשר ללמוד גם מתוך מחקר מ-2013. כאשר neuropeptides מסוימים (שהם חלבונים קטנים בגוף), משתחררים במוח, הם מאותתים לו להיכנס למצב של מנוחה ורוגע. דיקור סיני גורם לשחרור הנוירופפטידים הללו ובכך מאפשר לגוף להיכנס למצב של רגיעה. כאשר הגוף עובר חוויה זו, הוא יוכל לזכור ולחזור שוב לאותה תחושת רוגע בכל עת.
  • תרופות לא תמיד עוזרות לנו להירגע. עם זאת, חשוב שהמערכת העצבית של הגוף תיכנס למצב של מנוחה כדי שהריפוי הטבעי יתחיל להתרחש. כאן בא לעזרתנו הדיקור הסיני אשר משפיע על המערכת העצבית הפארא-סימפתטית –  מאט את קצב הלב והנשימה, גורם לירידת לחץ הדם משפר את העיכול ובסך הכול מאפשר לגוף להירגע.

דמיינו את הגוף שלנו בתקופה שבה הקורונה שולטת בחיים שלנו. כאשר החרדה תוקפת אותנו, הגוף נכנס למצב הישרדותי שנקרא fight and flight (הילחם או ברח). מצב זה גורם ללחץ ומעורר סימפטומים של חרדה, נדודי שינה ודיכאון. הדיקור הסיני משחרר אנדורפינים ששומרים על האיזון בין הנפש והגוף.

המגיפה החמירה את המשבר הקיים בתחום בריאות הנפש בארץ, כך שכול אמצעי טיפול שמאפשר לנו הפחית מתחים, הוא חיוני מאוד, כולל דיקור סיני. מה עוד שמטופלים רבים מעידים שדיקור סיני מסייע להם לשכך כאבים ולהפיג מתחים. פתרון זה עשוי להתאים גם לכם

תוכן עניינים

הפסיקו לחיות בכאב
צרו איתי קשר

שאלות נוספות? אנחנו זמינים

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

האתר משווק ומתוחזק ע"י סוכנות דיגיטל בידול

מוכנים להפסיק לסבול ?

למידע על טיפולי הקליניקה
מלאו פרטים בטופס

רוצים לקבוע פגישת אבחון?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

לפני שעוברים לווטסאפ, נשמח בבקשה שתשאירו פרטים

מרכז איריס גייר שולח חיבוק חם ואוהב לכל עם ישראל

עקב המצב, פתחנו מרכז נוסף לפגישת אבחון עם איריס גייר במרכז הארץ (אזור גוש דן)
כמו כן ממשיכים לקבל גם במושב זכריה אזור בית שמש.
אנו מזמינים אתכם ליצור קשר ולתאם פגישת אבחון בטלפון

ומאחלים לכולם בריאות איתנה ובשורות טובות.